4 sposoby na STRES

wpis w: Motywacje | 0

Stres towarzyszy nam każdego dnia. To już naturalny elementem naszego życia. Denerwujemy się w ważnych chwilach, na trudnych egzaminach, gdy coś nam nie wychodzi, kiedy boimy się konsekwencji czy ze strachu przed chorobą. Stres trwający przez dłuższy czas, powodujący ból głowy, odbierający sen i dobry nastrój jest czymś bardzo niebezpiecznym, mogącym skutkować poważnymi chorobami. Kiedy stres dopada nas coraz częściej, warto zacząć myśleć, jak nad nim zapanować a jest to możliwe, dzięki zastosowaniu kilku prostych działań.

Gdy stres zaczyna pojawiać się w naszym życiu zbyt często, na ogół sięgamy po tylko pozornie najłatwiejszą metodę walki z nim – tabletki uspokajające. Uzależniają i niszczą nasz organizm a tymczasem w prosty sposób możemy poradzić sobie z mniejszym stresem. Możemy zastosować 4 proste sposoby:

1. Oddychanie

Stres najszybciej i najłatwiej można zniwelować przywracając prawidłowy oddech. Odpowiedni, głęboki oddech ma bowiem istotny wpływ na nasze zdrowie, dotlenianie organizmu, układ nerwowy, dobry sen i nastrój. Pomiędzy naszą świadomością psychiczną, a oddychaniem istnieje stała wieź.
W sytuacji stresowej należy skoncentrować się na oddechu śledząc wdech i wydech, oddychać miarowo i spokojnie. W krótkim czasie doprowadzi to do wyciszenia się, aż w końcu poczujemy równowagę i spokój psychiczny.

2. Medytacja

Codzienna, regularna medytacja, to rewelacyjny sposób na wyciszenie i odprężenie. Trwająca nawet jedynie kilka minut sesja ma kojący wpływ na układ nerwowy i oddechowy. Uspokaja  i relaksuje. Medytacja, to poznawanie własnego organizmu. Nauczenie się samokontroli. Świadomości ciała. Wiele technik medytacji powstało przed wieloma stuleciami. Najstarsze mają nawet kilka tysięcy lat. Każda z nich ma jednak ten sam cel. Ma nam przynieść wewnętrzny spokój i ukojenie. Jedną z wielu medytacji, którą można praktykować jest medytacja Jezusowa, zwana modlitwą milczącej miłości, która odbywa się corocznie w Żdżarach koło Nowego Miasta nad Pilicą, gdzie można się jej nauczyć i zgłębić.

Odwagi! Zacznij i wytrwaj w medytacji! Wszystko, co możesz stracić, to Twoje własne ograniczenia.

3. Antyoksydanty

Niezdrowy tryb życia oraz zła dieta obciążają toksynami nasz organizm, co może prowadzić w konsekwencji do wielu chorób, w tym stresu oksydacyjnego. Dlatego tak ważna jest zróżnicowana, pełnowartościowa dieta oraz odpowiednia ilość wody, która konieczna jest do oczyszczania organizmu z toksyn.  Jednym z najlepszych antyoksydantów jest woda alkaliczna. Ta dobroczynna, wysokowartościowa woda posiada pH powyżej 7. Wysokie pH wody alkalicznej sprzyja oczyszczaniu naszego zakwaszonego organizmu oraz przywraca mu równowagę. Silne działanie antyoksydacyjne mają również witaminy A, E, C, które zawierają owoce i warzywa. Dlatego musimy pamiętać, by nasza dieta była stale uzupełniana świeżymi sokami, łatwymi do uzyskania   z pomocą wyciskarki do soków.

4. Muzyka relaksacyjna

Muzyka zawsze działa kojąco. Gdy jesteśmy szczęśliwi nucimy sobie ją pod nosem, śpiewamy podczas kąpieli, pod prysznicem i tańczymy radośnie w jej rytm. Gdy dopada nas stres nie mamy na nic ochoty. Jednak odpowiednia muzyka może mieć wtedy zbawienne działanie. Zgodnie z badaniami naukowców muzyka klasyczna redukuje stres aż w 65 % oraz zmniejsza przyśpieszoną pracę serca. Cicha, spokojna muzyka potrafi wspaniale usypiać.  Romantyczna piosenka przywołuje  miłe wspomnienia. Muzyka relaksacyjna pomaga w pełnym odprężeniu organizmu i redukcji stresu.

Wszystkie 4 omówione sposoby na zmniejszenie stresu można stosować z powodzeniem w domu. Są niezawodne i sprawdzone – zdrowy styl życia to również właśnie te 4 składniki. Oddychanie, medytacja, muzyka i zdrowa woda są ze sobą trwale złączone. Mają swych zwolenników od tysięcy lat.

Już dziś rozpocznij walkę ze swoim stresem! To proste!

Zostaw Komentarz